Bel et Bon - Te Koor & het Strijkatelier

Wat:

Een mooi concert van Te Koor in samenwerking met het Strijkatelier. Na het succes van ons vorige gezamenlijk optreden, willen we de ontmoeting van stem en snaar opnieuw vieren.

Wanneer:

Zaterdag 25 november 2023 start om 20u
De voorverkoop loopt tot 20/11/2023 middernacht.

Waar:

U bent allen van harte welkom in de Sint-Antoniuskerk te Edegem, Strijdersstraat 1, 2650 Edegem.

Voor wie:

Liefhebbers van koorzang en strijkmuziek, iedereen die goesting heeft in een warm klankdeken op een kille novemberavond.

Affiche optreden Bel et Bon 2023

Te Koor gaat Strijk t.v.v. 11.11.11

Date

Te Koor gaat voor een tweede maal Strijk, op uitnodiging van Fair Café Borsbeek ten voordele van 11.11.11, met een voor de gelegenheid aangepast programma.

De enthousiaste groep vrijwilligers van het Café zet dit jaar de schouders onder de 11.11.11-campagne die aandacht vraagt voor 'Changemakers'.

Met dit concert geven wij samen een gezicht aan de Noord-Zuid solidariteit in Borsbeek.
(nvdr: En met succes!)

Concert met Strijkatelier, op zondagnamiddag, in de Sint Jacobuskerk in het centrum van Borsbeek.

Affiche optreden Te Koor gaat Strijk t.v.v. 11.11.11

Te Koor gaat Strijk

Date

'Echte muziek' beleven is wat centraal staat bij Te Koor. De stijl maakt niet uit, zolang de muziek maar authentiek is.

Om het anderhalf jaar werkt deze groep amateurzangers naar een concert toe. En telkens gaan we een samenwerking aan met een andere groep muzikanten. Zo waagden wij ons al aan cross-overs met kleinkunst, jazz en folk.

Dit seizoen nodigen wij een groep strijkers uit: een hoop vrienden uit het Jeugd & Muziek-tijdperk van onze dirigent. Het Strijk Atelier: mensen die met hun leven allemaal een heel andere kant zijn opgegaan, komen voor deze gelegenheid nog een keer bij elkaar om samen het podium te delen.

'Te Koor gaat Strijk', een gezellige avond met eerlijke muziek.

Affiche optreden Te Koor gaat Strijk

dr. Eugène & Te Koor

Date

Na het zeer gesmaakte concert in de kerk van Edegem in april, besluiten wij de ingeslagen weg verder te bewandelen!

Affiche optreden dr. Eugene & Te Koor (Zelegem)Affiche optreden dr. Eugene & Te Koor (Achtel)

dr. Eugène staat Te Koor

Date

dr. Eugène en Te Koor, dat zijn twee werelden die samenkomen.

De fijnzinnige luistermuziek van sfeermakelaar Eugène en de vierstemmige en hemelse oprechtheid van Te Koor gaan hand in hand.  Samen werken zij een repertoire uit van bestaand materiaal, geplukt uit alle tijden en windstreken.

En, op vraag van Te Koor, componeren de muzikanten van dr. Eugène een aantal nieuwe nummers.

Een uniek project van 27 stemmen, 4 muzikanten en 1 dirigent is geboren.

Affiche optreden dr. Eugene staat Te Koor (Edegem)

IJzer, Koper, Lood & Zing

Date

Tijdens dit concert brengen wij o.a. het resultaat van de samenwerking met saxofonist Viktor Perdieus, voor beiden een verrijking met als kers op de taart een compositie van Viktor speciaal voor 'Te Koor'.

Geniet van een grote variatie aan klassieke koormuziek, speels doorweven met verrassende jazzimprovisaties van de saxofoon en de stem van zangeres Emmanuelle Duvillard.

Flyer optreden IJzer, Koper, Lood & Zing

Omlentelingen

Date

Te Koor & Mary's Bleeding Heart vergasten je op een concert als de lente: krachtig, kleurrijk, verrassend en gedurfd. Alles wordt herboren.

Mary’s Bleeding Heart staat voor puur en poëtisch. Sara de Smedt zingt eigen teksten in het Nederlands, Frans en Engels. Vijf strijkers geven haar stem vleugels.

Te Koor put uit de overvloed aan polyfone werken uit de renaissance: wereldlijk en sacraal, levendig en ingetogen. Verleidelijk en fris gezongen, met een eigen timbre.

Te Koor staat ook hier vanavond voor zingen met plezier, met goesting, soms zelfs een beetje gulzig.

Samen zorgen ze voor dat extraatje meer.
Zo de lente beginnen, dat belooft!

Affiche optreden Omlentelingen

Clusters

Date

"Op zaterdagavond 25 april vulde de traphal van ons schoolgebouw zich met zoemende mensen op zoek naar hét beste luister- en kijkplekje.

Het concert begon toen, in de verdonkering, schelpenklanken de ruimte vulden en het verwachtingsvolle publiek van kop tot teen doortrilden. De toon was gezet en dezelfde klankgolven spoelden door de hal wanneer Te Koor 'Come with me, my love' inzette.

Enthousiast meegevoerd door de muziek -van Bach tot Wannes Van de Velde- gaf het koor zichtbaar genietend het beste van zichzelf. Bovendien kon het publiek de kracht van samenspel ervaren als het koor en Special Choir samen musiceerden.

Momenten van muzikale magie ontstonden bij het klankweefsel van 'The sound of clouds'. In deze compositie kwam de warme klankkleur van het koor ook heel mooi uit de verf.
Een pad om zeker verder te bewandelen…

Bedankt voor deze muzikaal verfrissende avond!"

Liesbeth De Laet

Affiche optreden in Den Eglantier

Wraak

Date

"Wraak" is een interpretatie van het klassieke "Elektra" van Sophokles, uitgevoerd door De Toneelspelersgroep onder regie van Erik Wouters.

De Toneelspelersgroep bestaat uit spelers van jonge tot middelbare leeftijd. Jonge en oudere amateuracteurs in een groep ligt niet voor de hand. Maar de praktijk wijst uit dat ze elkaar inspireren.

"Wraak" is het resultaat van eigen bewerkingen van tekstbronnen, aangevuld met improvisaties, samengekneed tot een nieuwe voorstelling.

Voor Te Koor betekent "Wraak" het eerste echte openbare optreden. Hun aandeel in deze produktie staat onder leiding van Toon Dockx.
Te Koor bestaat op dat moment uit 24 leden.

Flyer toneelstuk Wraak